OYUN TERAPİSİ KİTAP
Oyun terapisi alanında birçok eser bulunmaktadır. Oyun terapisi alanında yapılan çalışmalar son senelerde ciddi artış göstermiştir. Garry Landreth bu alanda en popüler yazarlardan birisidir.
Amerika’da bu alanda büyük söz sahibi olmuş uzmanlardan birisidir. Kurgulamış olduğu oyunlar büyük işe yaramış olacak ki hala Oyun terapisi örnekleri birçok uzman tarafından kullanılmaktadır. Teknoloji gelişmesine rağmen basılı kitabın yerini dolduramamaktadır. Oyun terapisi kitabı Garry Landreth’ın uzmanlık alnının en verimli eseridir. Uygulamış olduğu yüzlerce örnek bu kitapta bulunmaktadır. Oyun terapisi Garry Landreth’ın eserine sahip olup başucu kitabı yapmak için bize ulaşın.
OYUN TERAPİSİ NEDİR?
Oyun terapisi, çocukların oyunla duygu, düşünce ve sosyal becerilerini ortaya koymalarını amaçlar. Oyun terapisti ise çocuğun ortaya koyduğu oyun dünyasına onunla birlikte girerek, çocuğun oyun dilini konuşmayı hedefler. Neden çocuklara oyun terapisi?
Çocuklar oyun oynamayı severler onlar duygularını büyükler gibi anlamlandıramadıkları gibi, duyguları hakkında büyükler gibi de konuşamazlar. Bu yüzden büyüklerle yapılan terapi şekli çocuklara uymaz. Oyun çocuklar için terapi anlamında kullanıldığında çocuk yaşadıklarını ve duygularını ifade etme ortamı bulur. Çocuklar oyun sırasında yaşadıklarının bir parçası olarak davranışlarını etkileyen kızgınlıklarını, korkularını, üzüntülerini, hayal kırıklıklarını yeniden ortaya koyarlar. Oyun terapisinin avantajı, çocukların gelişimlerine uygun terapisel oyunu oluşturabilmelerindendir. Terapist ile çocuğun kurduğu terapisel ilişki ise, çocukların yaşadıkları stresli yoğun duygusal tecrübeyi yansıtan oyunu yarattıklarında kendilerini güvenli hissetmelerini sağlayan olan en önemli unsurdur.
OYUN TERAPİSİ ÖRNEKLERİ:
Oyun terapistleri çocukları eğitmek için birçok oyun ortaya koymuşlardır. Bu oyunlar gelişi güzel olmayıp çocukların duygu ve düşüncelerini gerçek anlamda ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Garry Landreth Oyun Terapisi İlişki Sanatı kitabında birçok verimli örnekle sahada iş yapan eğitimcilere katkıda bulunmaktadır.
Oyun Terapisinde Tipik Problemler ve Ne Yapılacağı:
Çocuk Sessiz İse Ne Yapılır?
Çocuk Oyun Odasına Oyuncak ve Yiyecek Getirmek İsterse Ne Yapılır?
Çocuk Aşırı bağımlı İse Ne Yapılır?
Çocuk İltifat Bekliyorsa Ne Yapılır?
Çocuk Sizin Tuhaf Konuştuğunuzu Söylerse Ne Yapılır?
Çocuk Terapistin Tahmin Etme Oyunu Oynamasını İsterse Ne Yapılır?
Çocuk Sevgi İfadeleri İsterse Ne Yapılır?
Çocuk Terapistin Kucağına Oturmak Veya Sarılmak İsterse Ne Yapılır?
Çocuk Oyuncak Çalmaya Çalışırsa Ne Yapılır?
Çocuk Oyun Odasını Terk Etmeyi Reddederse Ne Yapılır?
Terapist Elinde Olamadan Randevusuna Gelemez İse Ne Yapılır?
Oyun Terapisindeki Bölümler:
Çocuğun Oyununda Yer Alma
Oyun Terapisinde Çocuktan Hediye kabul Etme
Çocuktan Temizlik Yapmasını İstemek
Çocuklara Oyun Terapisinde Bulunmalarının Sebebini Açıklama
Oyun Terapisine Bir Arkadaşını Getirme
Ebeveynleri veya kardeşleri Oyun Odasına Davet Etme
Kaynaklar
Bu ve buna benzer konular Oyun Terapisi Garry Landreth’ın bu önemli eserinde bu konularla ilgili örnekler bulunmaktadır.
OYUN TERAPİSİ FİYATLARI:
Oyun Terapisi fiyatları iline ve çocuğun rahatsızlığına göre değişiklik arz etmektedir. Büyük şehirlerde şartlardan dolayı Oyun Terapisi eğitimi veren eğitmenler ücretleri biraz fazla tutmaktadırlar. Bu da ekonomik şartların bir yansıması olarak karşımıza çıkmaktadır. Oyun Terapisi İlişki Sanatı Garry Landreth’ın eğitmenler için hazırlamış olduğu en önemli eseridir.
OYUN TERAPİSİ SERTİFİKA PROGRAMI:
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Sertifika Programlarını veren birçok kurum mevcuttur. Programa katılanların çocuklarla çalışırken çocuk merkezli oyun terapisinin nasıl uygulanacağını detaylı olarak öğrenmeleri ve ilerleyen süreçte bu terapiyi öğrenip anne babalarla da çalışma yöntemlerini deneyim etmeleri hedeflenmektedir. Oyun Terapisi İlişki Sanatı Garry Landreth’ın eğitmenler için hazırlamış olduğu en önemli eseridir.
OYUN TERAPİSİ VAKA ÖRNEKLERİ:
Oyun Terapisi İlişki Sanatı Garry Landreth’ın eğitmenler için hazırlamış olduğu en önemli eseridir. Bu kitaptan sizlere iki örnek sunulmuştur.
1- ÇOCUK ŞEFKAT İSTERSE NE YAPILIR?
Oyun terapisindeki bazı çocuklar doğrudan şefkat duygusu almışlar ve genellikle duygusal açlık içinde olabilirler. İlişkide nerde duracaklarını anlamaya çalışıyor olabilir ve terapistin onları koruyacaklarını garantileme ihtiyacı içinde olabilirler. Çocuk “Beni sevdin mi?” diye sorduğunda “Seni sevip sevmediğimi merak ediyorsun” diye cevap vermenin zamanı değildir. Evet, bu gerçekten çocuğun merak ettiği şeydir ve tam sorduğu sorudur. O yüzden çocuğa ne sorduğunu belirtmek gereksizdir. Kişisel ilişki geliştirmede terapist açısından paylaşım zamanıdır. Aşağıdaki etkileşimde terapist, çocuğun duygusal ihtiyaçlarından kaçınır ve çocuk etkileşimin üzerine odaklanmayı değiştirir. Bu sekiz yaşındaki Frank’ın altıncı seansıdır.
2- SEÇİCİ DİLSİZLİK
Bu bölümde secici dilsiz olan Amy’nin durumunu anlatacağız. Annesi onu merkeze getirdi çünkü Amy, ev dışında okulda veya diğer yerlerde konuşmayı reddediyordu. Amy, aşırı bir utangaçlık sergiliyor ve gece yatağını ıslatıyordu. Amy, çekirdek ailenin ortanca çocuğuydu. İki erkek kardeşi vardı. Annesine daha yakın ve bağımlı görünüyordu. Bu durum seçici dilsiz çocukların ortak özelliğidir. (Kolvin &Fundudis–1981)
Seçici dilsiz çocuklar ebeveynlerine özellikle de annelerine çok bağımlı görünürler bu durum Amy olayında görülmüştür. Oyun terapisi süreci anneyle başladı ve sürenin tamamında orada kalan bir ebeveyndi. Amy’nin babası hiç katılmadı, fakat evde bu sürece katıldığı belirtildi. Çocuklarla danışmanlık yaparken iki ebeveynin de katılması ve bilgilendirilmesi danışman için idealdir. Ne var ki bu durum oyun terapisinin her iki ebeveyn olmadan olumlu sonuçlar alınabileceğini gösterir. Amy’nin seçici dilsizliğinin üzerine annesi bir de gece altını ıslattığını söyledi. Amy’nin kardeşleri de aynı durumdaydı. Yirmi dört seçici dilsiz çocuk üzerinde çalışma yapan Kolvin ve Fundudis bu çocukların yüksek derecede idrar kaçırdıklarını belirttiler. Yine bu çocukların yüksek oranda davranış bozuklukları, aşırı utangaçlık, çocuksu hareketler (Özellikle konuşmada) sergilediklerini buldular. Seçici dilsizlik kontrol edilmesi zor olduğu ve erkeklerden çok kızlarda görüldüğü ispat edildi. Amerikan Psikiyatri Derneği–1987, seçici dilsiz çocukların aşırı utangaçlıktan asosyal davranış bozuklukları yaşayan ve muhtemelen çiş kaçırma olan çocuklar olarak belirtmiştir.
OYUN TERAPİSİ OYUNCAK LİSTESİ:
Oyun Odası Ve Materyalleri
Oyun Odasının Yeri
Oyun Odasının Ölçüleri
Oyun Terapisindeki Diğer Yerleşimler
Oyuncak ve Materyal Seçimindeki Mantık
Oyuncakların Kategorileri
Taşınabilir Oyun odası
Oyun odası İçin İstenilen Oyuncak ve Materyaller
Özel Etmenler
Okullardaki Oyun Terapisi Programı için Önerilen Başlıklar
Okullardaki Oyun Terapisini Tamamlama.
Bütün bu materyallerin kullanımı Oyun Terapisi İlişki Sanatı Garry Landreth’ın eserinde bulunmaktadır.
OYUN TERAPİSİ NE İŞE YARAR:
Oyun Terapisi nedir?
Oyun ve oyuncaklar aracılığı ile çocukların kendilerini ve ihtiyaçlarını ifade etmelerine yardımcı olmak hedeflenmektedir. Bu özel terapi türüne “oyun terapisi” denir. Oyun terapisi, çocukların bilişsel ve sosyal becerilerini, duygu ve düşüncelerini oyun ile ortaya koymalarını hedefleyerek katkıda bulunur. Oyun terapisti ise çocuğun ortaya koyduğu oyun dünyasına onunla birlikte girerek, çocuğun oyun dilini konuşur. Terapi sürecinin sonunda çocukların yaşadıkları duygusal sıkıntıları gidermeleri ve sağlıklı gelişimlerine ulaşmaları amaçlanır. Oyun Terapisi İlişki Sanatı Garry Landreth’ın eserinde bu konularda önemli örnekler bulunmaktadır.
Oyun terapisinin avantajı, çocukların gelişimlerine uygun terapisel oyunu oluşturabilmelerindendir. Terapist ile çocuğun kurduğu terapisel ilişki ise, çocukların yaşadıkları stresli yoğun duygusal tecrübeyi yansıtan oyunu yarattıklarında kendilerini güvenli hissetmelerini sağlayan olan en önemli unsurdur.